Publicat în Interviu

Despre Oameni, îngeri și demoni cu Lina Moacă

linaDupă cum am spus și în recenzie, pe Lina Moacă am descoperit-o prin intermediul blogului. Apoi am fost cucerită de carte, deși nu sunt cel mai mare fan al literaturii fantasy… Fiindcă mi-e din ce în ce mai dragă, mi-am propus să îi iau un interviu (așteptând, desigur momentul oportun pentru asta). Și acum, fără a mai lungi introducerea vă invit s-o cunoașteți pe Lina!

Om / înger / demon. Ce ești tu, Lina?

Cred că sunt un simplu om cu anotimpurile lui, când mai luminoase și înfloritoare, când mai întunecate și apăsătoare.

De scris… scrii de… când / ce? Când?

Am început să scriu pe la 25 de ani. Ce? Gânduri, îmi puneam mereu întrebări și căutam răspunsurile. Cam tot ce îmi trecea prin minte scriam, apoi analizam și tot așa, până a devenit un obicei, o rutină din care nu mai ieșeam. Îmi plăcea felul cum se rânduiau lucrurile în jurul meu, cum mă umpleau de energie.

Cum a încolțit în tine ideea de a scrie o carte?

Când am finalizat-o, cred. Oricum nici atunci nu eram complet sigură că am scris într-adevăr o carte, pentru mine era o poveste cu început și sfârșit.

Care a fost cea mai mare satisfacție pe care ți-a adus-o romanul tău? Care e reacția ta când citești părerile cititorilor tăi?

Mi-a adus oameni minunați care mă inspiră să scriu în continuare povești. Reacția mea? Devin dintr-odată surdă la orice se întâmplă în jurul meu, în acele momente sunt doar ochi și suflet.

Cât de mult curaj îți trebuie pentru a scrie o carte (mai ales una de peste 700 de pagini) în ziua de azi?

Nu cred că e vorba de curaj, ci de voință – dorință.

Cum arată o zi din viața ta? Există zile în care nu scrii?

Destul de plină, sunt aproape tot timpul în mișcare, încerc să-mi fac repede treaba ca să am cât mai mult timp la dispoziție pentru scris. Există, însă sunt excepții.

Ce nu ai scrie niciodată?

Nu m-am gândit niciodată la ce nu aș scrie, de obicei mă gândesc numai la ce scriu 🙂 Când scriu ficțiune personajele își spun povestea, eu numai le urmez drumul. Nu cred că pot stabili limite pentru ele, pot fi îngeri, demoni sau simpli oameni. În ceea ce mă privește mă feresc cât pot de judecata pe aparențe și de etichete. Îmi repet doctrina lui Socrate: “Singurul lucru pe care-l știu este că nu știu nimic” Trăim într-o lume diversă, niciun om seamănă cu altul în simțire, fel de a fi, de a se manifesta. Fiecare pereche de ochi vede și cântărește lucrurile altfel, nimeni nu deține adevărul absolut din ce rulează în fața ochilor, nici măcar din spatele lor. Diversitatea umană e divină ne conferă fiecăruia ceva numai al nostru, un parcurs unic pe drumul vieții.

Uneori, recitind ceva ce ai scris deja ai impresia că ai fi putut scrie mai bine… E ceva în Oameni, îngeri și demoni pe care l-ai scrie într-o altă manieră?

Da, de fiecare dată când recitesc am senzația asta. Cu siguranță aș găsi ceva.

Scriitorii se dedublează într-o oarecare măsură în momentul în care scriu. Și-acum întrebarea clișeu. În cine te regăsești dintre Lilly, Alexandra și Ella?

În fiecare puțin; naivitatea lui Lilly, frica Alexandrei și visul Ellei.

Ce personaj din opera oricărui autor ți-ai dori să fii?

Socrate.

O nouă carte pe când?

Curând, probabil în vară. Își așteaptă rândul în planul de lucru al editurii Herg Benet.

Te-ai gândit vreodată să faci altceva?

Mai fac și altceva, din nefericire în majoritatea timpului.

Un gând de încheiere, te rog!

Mulțumesc tuturor cititorilor care au dat o șansă Oamenilor, îngerilor și demonilor mei. Mulțumesc pentru încurajări și pentru că m-ați cuprins în sufletul vostru. Mulțumesc pentru interviu, Diana! Toate cele bune.

sursă:  http://goodread.ro/despre-oameni-ingeri-si-demoni-cu-lina-moaca/#imageclose-6301

Autor:

https://linamoaca.wordpress.com

Lasă un răspuns

